Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2014

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ (THE CONGRESS) Από 5 Ιουνίου 2014.

 ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ
The Congress (5/6/14)
 του Άρι Φόλμαν
Ρόμπιν Ράιτ Χάρβεϋ Καϊτέλ Τζον Χαμ Πολ Τζιαμάτι

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Στάνισλαβ Λεμ
The futurological congress


ΕΠΙΣΗΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ
ΔΕΚΑΠΕΝΘΗΜΕΡΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Διάρκεια: 122’

ΣΥΝΟΨΗ
Η Ρόμπιν Ράιτ στο ρόλο της ... Ρόμπιν Ράιτ, δέχεται μια περίεργη προσφορά από ένα στούντιο- να πουλήσει την κινηματογραφική της ιδιότητα: θα τη σκανάρουν και θα την αποτυπώσουν ψηφιακά, έτσι ώστε οι ρέπλικες της να πρωταγωνιστούν σε όλων των ειδών τις χολιγουντιανές παραγωγές. Το αντάλλαγμα είναι ένα αστρονομικό χρηματικό ποσό, και η συμφωνία ότι θα μείνει για πάντα νέα. Το συμβόλαιο έχει ισχύ 20 χρόνια.
ΔΗΛΩΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
 «Την πρώτη φορά που διάβασα το μυθιστόρημα του Λεμ, ήμουν 16 χρονών, και το ερωτεύτηκα. Το ξαναδιάβασα ενώ σπούδαζα σκηνοθεσία, και τότε αποφάσισα ότι θα ήθελα να του δώσω εικόνα. Μόνο μετά την εντρυφή μου στο animation, που ακολούθησε του Βαλς με το Μπασίρ, έγινε πιο σαφής η υλοποίηση του στο μυαλό μου. Μου πήρε ένα χρόνο να γράψω το σενάριο, ήταν πολύ μακρυά από το πρωτότυπο κείμενο, αλλά το μυθιστόρημα υπήρξε σταθερό σημείο αναφοράς καθ΄όλη τη διάρκεια. Πιστεύω ότι το πνεύμα του μυθιστορήματος αποτελεί μεγάλο κομμάτι της ταινίας, και είναι παρών στο animated μέρος της.  Όταν μεταφέρεις στη μεγάλη οθόνη ένα κλασικό μυθιστόρημα, θα πρέπει να νοιώθεις αρκετά γενναίος, ώστε να είσαι ελέυθερος και να μη σε παγιδεύει το κείμενο. Έψαχνα μια νέα διάσταση στο κείμενο, η αλληγορία της κομμουνιστικής περιόδου έπρεπε να απεικονιστεί στο παρόν, ενώ η χημική δικτατορία, μετατράπηκε στην ταινία στην κινηματογραφική βιομηχανία. Το θέμα μιας ηθοποιού που μεγαλώνει και χάνει την αίγλη της, ήταν απλά θέμα διαδικασίας».
Άρι Φόλμαν
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, κι αφού έχει ολοκληρώσει τη στρατιωτική του θητεία, ο Άρι Φόλμαν ξεκίνησε να κάνει το γύρο του κόσμου, με ένα σακίδιο. Μόλις δύο εβδομάδες και δύο χώρες μετά, αποφάσισε ότι το ταξίδι δε του ταιριάζει, κι έμεινε στη Νοτιοανατολική Ασία, στέλνοντας γράμματα στους φίλους του και περιγράφοντας το τέλειο εικονικό ταξίδι. Ένα χρόνο μετά, επέστρεψε στο Ισραήλ, για να σπουδάσει κινηματογράφο. Η πτυχιακή του ταινία, Comfortably Numb (1991) ήταν ένα ντοκιμαντέρ που ακολουθούσε τους στενούς του φίλους στα πρόθυρα κρίσεων πανικού κατά τον πρώτο Πόλεμο του Κόλπου, καθώς Ιρακινά βλήμματα έπεφταν στο Τελ Αβίβ. Το αποτέλεσμα ήταν παράλογο και κωμικό, και απέσπασε το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ από την Ακαδημία του Ισραήλ. Από το 1991 έως το 1996 σκηνοθέτησε ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση, κυρίως στα κατεχόμενα. Το 1996 σκηνοθέτησε το Saint Clara, μια μεγάλου μήκους ταινία, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τσέχου Πάβελ Κοχούτ.  Η Saint Clara ήταν Ταινία Έναρξης για το Τμήμα Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου κι απέσπασε το Βραβείο Peoples Choice. Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, Made in Israel, ακολούθησε το 2001. Σε ένα φανταστικό μέλλον, εστιάζει στην καταδίωξη του τελευταίου εναπομείναντος Ναζί.  Ο Άρι Φόλμαν έχει γράψει σενάρια για πολλές πετυχημένες τηλεοπτικές σειρές, συμπεριλαμβανομένου του  In Treatment (Be Tipul), στο οποίο βασίστηκε και το ομώνυμο ριμέικ του HBO. Η πρώτη του απόπειρα με animation, έγινε στη σειρά του The Material that Love is made of- κάθε επεισόδιο ξεκινούσε με πέντε λεπτά animation, που παρουσίαζε επιστήμονες να μιλούν για τη θεωρία τους για την εξέλιξη της αγάπης. Η επιτυχία αυτού, παρότρυνε τον Άρι να προχωρήσει με το Βαλς με το Μπασίρ. Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, η ταινία είναι μια αναζήτηση αναμνήσεων του ίδιου του σκηνοθέτη από τον πόλεμο του Λιβάνου, στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Για εκείνον, η παρουσίαση της αναζήτησης σε animation, ήταν μονόδρομος.
Φιλμογραφία
2008  Βαλς με το Μπασίρ (Waltz with Bashir)
Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Σεζάρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Συνολικά άλλες 26 βραβεύσεις παγκοσμίως.
2001 Made In Israel
2 Βραβεία της Ακαδημίας του Ισραήλ.
1996 Saint Clara
7 Βραβεία της Ακαδημίας του Ισραήλ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας & Σκηνοθεσίας. Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου του Κάρλοβυ Βάρυ.
Ταινία Έναρξης Πανοράματος Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.
1991 Comfortably Numb
Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ από την Ακαδημία του Ισραήλ.
Βραβείο Wolgin Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ιερουσαλήμ.
Τηλεόραση
2009 In Treatment  (Σενάριο- 3 Επεισόδια)
2005-2009 On Any Saturday  (Σενάριο- 16 Επεισόδια)
Βραβείο Καλύτερης Τηλεοπτικής Σειράς για το 2008 από την Ακαδημία του Ισραήλ.
2000–2004 Saturdays & Holidays (Σενάριο- 13 Επεισόδια)
Βραβείο Καλύτερης Τηλεοπτικής Σειράς για το 2002 από την Ακαδημία του Ισραήλ.
1993–2000 20 ντοκιμαντέρ μικρού μήκους για το ”Channel 2“.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Το «Πέρα από το Όνειρο», έφερε κοντά αρκετές χώρες για την υλοποίηση του: Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο και Ισραήλ.

Οι σκηνές ζωντανής δράσης γυρίστηκαν στην έρημο Μοτζάβε της Καλιφόρνια, καθώς και στο Λος Άντζελες, το Βερολίνο και τη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία. Το animation της ταινίας, αποτελεί φόρο τιμής στην καταπληκτική δουλειά των αδερφών Φλέισερ, που τη δεκαετία του ’30 δημιούργησαν τους κλασικούς χαρακτήρες του Ποπάι, της Μπέτυ Μπου, και τον πρωτότυπο Σούπερμαν. Για να επιτευχθεί το animation, απαιτούνταν 1.200 σκίτσα το λεπτό, δηλαδή περίπου 60.000 σκίτσα για το σύνολο της ταινίας. Το storyboard έγινε στο Ισραήλ, στο Λουξεμβούργο, στις Βρυξέλλες, στο Βερολίνο, στο Αμβούργο και στην Πολωνία.  Ο χρωματισμός με γκουάς, έγινε στην Πολωνία, τις Φιλιπίννες, την Ουκρανία, την Ινδία και την Τουρκία. Το post-production έγινε στο Ισραήλ, το Λουξεμβούργο και το Βέλγιο. Συνολικά  200 animators σε οχτώ διαφορετικές χώρες συνεργάστηκαν για το σύνολο των 55 λεπτών της ταινίας σε animation.

Ημερομηνία πρώτης προβολής: 5 Ιουνίου 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: