Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΙ ΑΣ ΠΕΘΑΝΩ (THE LITTLE DEATH) 9 Ιουλίου στους κινηματογράφους

ΜΑΖΙ ΣΟΥ
ΚΙ ΑΣ ΠΕΘΑΝΩ
(THE LITTLE DEATH)

Μια ταινία του Τζος Λόσον


Ποτέ ο δρόμος προς τον οργασμό δεν ήταν τόσο ξεκαρδιστική υπόθεση

97 λεπτά


Επίσημη Συμμετοχή
2015 Φεστιβάλ Κινηματογράφου SXSW
2014 Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τορόντο
2014 Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η φράσηLa Petite Mort στα γαλλικά είναι ιδιωματισμός κι ευφημισμός για τον οργασμό.

Το Μαζί σου κι ας πεθάνω,  η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Αυστραλού σκηνοθέτη Τζος Λόσον, είναι ταυτόχρονα μία έξυπνη κωμωδία για το σεξ, αλλά και μια συγκινητική απεικόνιση της μυστικής ζωής πέντε ζευγαριών που ζουν στο Σίδνεϊ. Το προκλητικό και μερικές φορές σοκαριστικό σενάριο του Λόσον, πλάθει μια ιστορία που διερευνά διάφορα σεξουαλικά φετίχ, και τις συνέπειες που επακολουθούν όταν κανείς τα μοιράζεται.


ΔΗΛΩΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΤΖΟΣ ΛΟΣΟΝ

Ξεκίνησα να γράφω το σενάριο για την ταινία περίπου έξι χρόνια πριν, κι ενώ δούλευα στο Λος Άντζελες. Σ’ αυτό το διάστημα είχα την τύχη να γνωρίσω ανθρώπους που αγάπησαν αυτή την ιστορία και τους ευφυείς χαμηλούς τόνους της όσο εγώ. Το κοινό μας πάθος και η συνεργασία μας έφεραν εδώ που είμαστε σήμερα. Παρότι το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας είναι πλασματικό, ανακάλυψα ότι ενώ έπαιρνα μαθήματα ζωής, αυτή αναπτυσσόταν κι ωρίμαζε. Μερικές φορές, αυτό συνέβαινε και την ίδια στιγμή που είχαμε να γυρίσουμε μια σκηνή. Κοιτάζοντας πίσω, το βρίσκω δύσκολο να αφαιρέσω τον εαυτό μου από μια πλαστή περίσταση. Νομίζω ότι πάντα υπάρχει αναφορά στις προσωπικές εμπειρίες του καθενός.

Τα θέματα που επαναλαμβάνονται στο «Μαζί σου κι ας πεθάνω», είναι οι αρχές, η ηθική, η κανονικότητα, η μονογαμία, οι σχέσεις, η αγάπη και η εξαπάτηση- όλα τυλιγμένα με ένα σέξι κόκκινο φιόγκο. Η ιστορία ελπίζω να περάσει το μήνυμα ότι δεν πρέπει να παίρνουμε το σεξ τόσο σοβαρά. Είναι μέρος της καθημερινότητας. Είναι μια φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου σώματος, και για το λόγο αυτό, δεν θεωρώ ότι είναι ριψοκίνδυνη η ιστορία- αντίθετα με αυτό που πολλοί πιστεύουν.

Το σεξ είναι ένα όμορφο πράγμα, που μπορεί να γίνει κι επικίνδυνο. Μπορεί να είναι ρομαντικό, μπορεί να είναι πολλά πράγματα, αλλά μπορεί να είναι και αστείο. Αυτό που μου αρέσει στην ταινία είναι ότι συχνά πηγαίνει το σεξ σε αστεία μέρη, αλλά άλλες φορές το αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά. Το σεξ μπορεί επίσης να είναι στενάχωρο- η έλλειψη του ή τα ψέμματα προς το σύντροφο σου. Το σεξ είναι ένα πολύπλοκο πράγμα- προκαλεί συναισθήματα που καμία άλλη δραστηριότητα δε μπορεί να προκαλέσει- και το να προσπαθήσει κανείς να το περιορίσει θα ήταν απλά μία μεγάλη παρεξήγηση.

Το «Μαζί σου κι ας πεθάνω» είναι ένα σχόλιο στη σημερινή κοινωνία, και μία πρόκληση στην ιδέα της κανονικότητας. Πιστεύω ότι η μοντέρνα κοινωνία, ιδιαιτέρως λόγω της εξάπλωσης του ίντερνετ, έχει επιτρέψει στους ανθρώπους να είναι πιο ανοιχτοί κι εδηλωτικοί (ακόμη κι όταν μιλούν ανώνυμα ή ιδιαιτέρως). Το διαδίκτυο προσφέρει έναν τόπο εξερεύνησης της σεξουαλικότητας- κι αυτό είναι καλό. 

Η σεξουαλικότητα εξελίσσεται και αντικατοπτρίζει την κοινωνία που την περιβάλλει. Το να είναι κάποιος ικανοποιημένος σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολο απ’ότι ήταν εκατό χρόνια πριν. Χρειάζεται πολύ περισσότερη προσπάθεια κι αποφασιστικότητα εξαιτίας της καθημερινής έκθεσης. Τίποτα δεν είναι πια φυσιολογικό. Ο φυσιολογικός μπορεί να θεωρείται ασυνήθιστος σήμερα. Αν είσαι φυσιολογικός, είσαι η εξαίρεση του κανόνα.

Η επιλογή των ηθοποιών ήταν δύσκολη- ήθελα να μπορεί το κοινό να ταυτιστεί με τους χαρακτήρες. Για το λόγο αυτό, θεώρησα αναγκαίο να βρούμε άγνωστους ηθοποιούς που να μπορούν να ελιχθούν εύκολα. Ψάξαμε πάρα πολύ για το σωστό καστ, και δε θα τα είχαμε καταφέρει χωρίς τη Νίκι Μπάρετ.

Υπήρχαν πάρα πολλές προκλήσεις καθώς ήταν η πρώτη φορά που σκηνοθετούσα μια μεγάλου μήκους ταινία. Νομίζω για μένα αυτές που ξεχωρίζουν, είναι οι ισορροπίες που πρέπει να κρατάς ως σκηνοθέτης- σεναριογράφος και ηθοποιός. Το σενάριο ήταν το δυσκολότερο όλων, γιατί άλλαζε συνεχώς. Ήταν ρευστό. Τα περισσότερα βράδια γυρνούσα στο σπίτι και πρόσθετα σκηνές. Βασιζόμουνα πολύ στη συμβολή άλλων για την αυθεντικότητα των χαρακτήρων. Είχα αποφασίσει ότι αυτή η ταινία θα απευθυνόταν στον καθένα, όποια κι αν ήταν η προσωπικότητα του.

-          Τζος Λόσον
ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ


Πολ & Μαβ – ΤΖΟΣ ΛΟΣΟΝ & ΜΠΟΓΙΑΝΑ ΝΟΒΑΚΟΒΙΤΣ

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΣ ΜΑΖΟΧΙΣΜΟΣ:
Η  σεξουαλική ικανοποίηση μέσω της ταπείνωσης και του πόνου

Ο Πολ και η Μαβ είναι ένα τυπικό ζευγάρι της μεσαίας τάξης, νέοι, ελκυστικοί και πετυχημένοι. Χαρούμενοι- μέχρι που η Μαβ αποκαλύπτει ότι θέλει περισσότερα. Έχει φαντασιώσεις ότι είναι το θύμα μια βίαιης εμπλοκής- ότι ένας ξένος την αναγκάζει να κάνουν σεξ. Αρχικά ο Πολ εκπλήσσεται και σοκάρεται, αλλά εκείνη επιμένει ότι μόνο με αυτόν θέλει να είναι, και εκείνον μόνο θέλει να εκλπηρώσει τη φαντασίωση της. Μετά από μια αποτυχημένη και ντροπιαστική προσπάθεια, ο Πολ θα ξεπεράσει τα όρια για να πιστέψει η Μαβ ότι είναι πράγματι θύμα σεξουαλικού εγκλήματος. Ακολουθεί φόβος, κίνδυνος και ξεκαρδιστικές καταστάσεις.

Φιλ & Μορίν – ΑΛΑΝ ΝΤΙΟΥΚΣ & ΛΙΣΑ ΜΑΚΚΟΥΝ

ΥΠΝΟΦΙΛΙΑ:
Σεξουαλική διέγερση από την παρακολούθηση ενός ατόμου να κοιμάται

Ο Φιλ και η Μορίν έχουν προβλήματα στο γάμο τους. Ένα βράδυ η Μορίν παίρνει κατά λάθος τα υπνωτικά χάπια του Φιλ, και όσο κοιμάται, ο Φιλ ερωτεύεται ξανά τη γυναίκα που ήξερε κάποτε. Της μιλάει χωρίς να τον διακόπτει, φοράει ότι θέλει εκείνος, μπορεί να είναι μαζί της χωρίς εκνευρισμούς. Καθώς ο Φιλ εθίζεται στη νέα του γυναίκα, τα πράγματα φεύγουν από τον έλεγχο του. Η Μορίν ανακαλύπτει σημάδια εξωσυζυγικής σχέσης. Θα παραδεχτεί ο Φιλ την αλήθεια, ή είναι πιο έυκολο να παραδεχτεί μια ανύπαρκτη σχέση;

Ιβ & Νταν- ΚΕΪΤ ΜΑΛΒΑΝΙ & ΝΤΕΪΜΟΝ ΧΕΡΙΜΑΝ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ:
Σεξουαλική διέγερση από την προσποίηση κάποιου άλλου

Ο Νταν και η Ιβ παλεύουν να βρουν τη χαμένη φλόγα. Ένας θεραπευτής τους προτείνει το παιχνίδι ρόλων. Η Ιβ το βρίσκει συναρπαστικό και την εξιτάρει μέχρι που θα ξυπνήσει το alter ego του Νταν. Ξεκινάει μαθήματα υποκριτικής, το παίρνει πολύ πιο σοβαρά απ’ ότι θα έπρεπε, κινηματογραφεί τις προσωπικές τους στιγμές. Η Ιβ δυσκολεύεται να εμπιστευτεί τον άντρα που ερωτεύτηκε κάποτε.

Ροουένα & Ρίτσαρντ – ΚΕΪΤ ΜΠΟΞ & ΠΑΤΡΙΚ ΜΠΡΑΜΑΛ

ΔΑΚΡΥΦΙΛΙΑ:
Σεξουαλική απόλαυση παρακολουθώντας κάποιον να κλαίει

Η Ρο και ο Ρίτσαρντ θέλουν τόσο απεγνωσμένα ένα παιδί που η ερωτική τους ζωή έχει μετατραπεί σε ανιαρή ρουτίνα. Όταν ο Ρίτσαρντ μάθει κάτι δυσάρεστο, προς έκπληξη της η Ρο θα διεγερθεί από τα δάκρυα του. Το σεξ αγγίζει νέα επίπεδα για εκείνη. Σύντομα θα παραφερθεί προσπαθώντας να συντηρήσει αυτά τα δάκρυα.

Μόνικα & Σαμ- ΕΡΙΝ ΤΖΕΪΜΣ & ΤΙ ΤΖΕΪ ΠΑΟΥΕΡ

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΣΚΑΤΟΦΙΛΙΑ:
Σεξουαλική διέγερση μέσω πρόστυχων τηλεφωνημάτων μεταξύ αγνώστων

Η Μόνικα εργάζεται ως μεταφράστρια για κωφάλαλους σε τηλεφωνικό κέντρο. Ένα βράδυ, την καλεί ο Σαμ και ζητά να συνδεθεί με ερωτική γραμμή. Σε φυσιολογικές συνθήκες δε θα το δεχόταν, αλλά φαίνεται καλός τύπος και δεν έχει δουλειά. Η αρχική ντροπή καταλήγει να γίνει μια πολύ άβολη κατάσταση. Τελικά η συζήτηση θα γίνει ζεστή και φιλική, θα ανοιχθούν και οι δύο στην οικειότητα που τους λείπει από την καθημερινότητα τους. Μπορεί να είναι η ξεκαρδιστική αρχή για κάτι πολύ όμορφο.

ΣτιβΚΙΜ ΓΚΑΪΝΓΚΕΛ

Ο μυστηριώδης Στιβ ( ένας πρώην κατάδικος για σεξουαλικά εγκλήματα) είναι ο συνδετικός κρίκος όλων αυτών των ιστοριών, που πρέπει βάσει νόμου να ενημερώσει τους γείτονες του για την καταδίκη του. Δε μπορεί ωστόσο να βρει την κατάλληλη στιγμή για να διακόψει αυτά τα ζευγάρια.


ΤΖΟΣ ΛΟΣΟΝ
ΣΕΝΑΡΙΟ/ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Ο Τζος Λόσον είναι σεναριογράφος, σκηνοθέτης και ηθοποιός. Έγραψε και σκηνοθέτησε τη μεγάλου μήκους Μαζί σου κι ας πεθάνω, και τη μικρού μήκους, AFTER THE CREDITS, που απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Κωμικής Ταινίας Μικρού Μήκους στο Φεστιβάλ του Λος Άντζελες. Ήταν υποψήφιος για Βραβείο Σεναρίου για την ίδια ταινία στα Βραβεία AWGIE.
Πρόσφατα ολοκλήρωσε το σενάριο για έξι σκετσάκια για τη σειρά THE ELEGANT GENTLEMANS GUIDE TO KNIFEFIGHTING του ABC.  Για την τηλεόραση επίσης έχει γράψει για τα TV BURP, TWENTY FOUR SEVEN και MY NEW BEST FRIEND ενώ παρουσίασε τοWIPEOUT.
Ο Τζος απέσπασε Βραβείο Σεναρίου από την Naked Theatre Company το 2005 για το έργο του SHAKESPEARLIALISM.
Απέσπασε επίσης Βραβείο Καλύτερου Κωμικού Σεναρίου στο θεατρικό διαγωνισμό Short and Sweet το 2006 με το THE 11’OCLOCK . Το SHAKESPEARIALISM έγινε αργότερα ραδιοφωνική παραγωγή από το ABC. Τα έργα αυτά βοήθησαν το Τζος να φτάσει στη λίστα για τα Βραβεία Phillip Parsons του θεάτρου Μπελβουάρ στο Σίδνεϊ.
Ο Τζος είναι επίσης ηθοποιός και πρωταγωνιστεί στη σειρά HOUSE OF LIES. Το 2008, υπέγραψε συμφωνία με τη Fox Network , η οποία του εξασφάλισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο αμερικανικό ριμέικ της καλτ βρετανικής σειράς SPACED. Ακολούθησε το ROMANTICALLY CHALLENGED, που προβλήθηκε στο ABC το 2010. 
Φιλμογραφία
The Little Death - Μαζί σου κι Ας Πεθάνω (2014) (Σκηνοθεσία/ Σενάριο/ Ηθοποιός)
Anchorman 2: The Legend Continues - Ο Παρουσιαστής 2: Ο Μύθος Συνεχίζεται (2013) (Ηθοποιός)
Free Birds (2013) (Ηθοποιός)
The Campaign - Οι Υποψήφιοι (2012) (Ηθοποιός)


Δεν υπάρχουν σχόλια: