Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΧΟΛΜΣ (MR. HOLMES) 16 Ιουλίου στους κινηματογράφους

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΧΟΛΜΣ
MR. HOLMES

του Μπίλ Κόντον
 Ίαν ΜακΚέλεν Λόρα Λίνεϊ Μίλο Πάρκερ Χιρογιούκι Σανάντα


Ημερομηνία κυκλοφορίας: 16 Ιουλίου 2015

 Διάρκεια: 104’


ΣΥΝΟΨΗ
Μία πολύ διαφορετική ματιά στον κόσμο του διάσημου ντετέκτιβ. Το 1947, ένας ηλικωμένος πλέον Σέρλοκ Χολμς, επιστρέφει από ένα ταξίδι στην Ιαπωνία στο απομακρυσμένο παραθαλάσσιο σπίτι του, και περνάει το τέλος των ημερών του φροντίζοντας τις μέλισσες του. Μόνη του συντροφιά, η οικονόμος και ο νεαρός γιος της. Παλεύοντας με τις δυνάμεις του μυαλού του που τον εγκαταλείπουν, ο Χολμς βασίζεται στο νεαρό αγόρι για να επαναφέρει τις αναμνήσεις της τελευταίας του υπόθεσης που τον έκαναν να παραιτηθεί. Αναζητεί απαντήσεις στα μυστήρια της ζωής και της αγάπης- πριν να είναι αργά.

Η παραγωγή

Βασισμένη στο μυθιστόρημα A Slight Trick of the Mind του Μιτς Κάλιν, Ο Κύριος Χολμς είναι ένας πραγματικός άνθρωπος του οποίου οι περιπέτειες έχουν μετατραπεί σε best-sellers από το φίλο του Τζον Γουάτσον. Γέρος πια και με τις δυνάμεις του να τον εγκαταλείπουν, αναγκάζεται για πρώτη φορά να έρθει σε επαφή με τα συναισθήματα του.

Το θέμα της ηλικίας ήταν αυτό που ιντρίγκαρε περισσότερο το σκηνοθέτη Μπιλ Κόντον, όταν τον προσέγγισε η παραγωγός Αν Κάρεϊ.  «Βρήκα το σενάριο του Τζέφρι Χάτσερ ιδιαίτερα πλούσιο και ποιητικό. Έχει τη μορφή των ιστοριών του διάσημου ντετέκτιβ γιατί αφορά μια παλιά άλυτη υπόθεση, αλλά εστιάζει στην ηλικία και το μυστήριο του Σέρλοκ», λέει ο ίδιος. «Είναι το μυστήριο που έχει να λύσει τελευταίο- ποιός είναι αφού πια δεν έχει τη διανοητική οξύτητα που τον χαρακτήριζε, και ποιός είναι ο καθένας μας χωρίς τα χαρακτηριστικά που μας καθορίζουν στο τελευταίο στάδιο της ζωής μας;»

Ο Χάτσερ συμφωνεί ότι η γοητεία στην ιστορία του Κάλιν, είναι το μέλλον του Χολμς αφού ο Κόναν Ντόυλ τον συνταξιοδότησε στο Σάσεξ να φροντίζει τις μέλισσες του. Είναι αναγκασμένος να κάνει νέους φίλους και συμφιλιωθεί με το γεγονός ότι χάνει το μυαλό του. «Ο Χολμς περιβαλλόταν πάντα από βοηθητικούς χαρακτήρες- την κυρία Χάντσον, το ντόκτορ Γουάτσον, το Μάικροφτ- τώρα όλοι αυτοί έχουν πεθάνει κι έχει μείνει μόνος. Για έναν άνθρωπο χωρίς συναισθηματικά χαρίσματα το να χτίσει νέες σχέσεις είναι πολύ τρομακτικό».

«Είναι ένας Σέρλοκ ατελής πια» συνεχίζει ο σεναριογράφος. «Αυτό είχε αρχίσει να φαίνεται τη δεκαετία του ’70 σε ταινίες όπως οι The Seven Percent Solution και Naked is the Best Disguise – ο Χολμς άρχισε να δείχνει ελαττώματα. Η ιδέα ενός Σέρλοκ με ελαττώματα δεν είναι νέα, αλλά τώρα χάνει πια και το μυαλό του- δε του αρκεί η δυσκολία να δημιουργήσει νέες σχέσεις, αλλά παρακολουθεί και το ταλέντο του να τον εγκαταλείπει. Θέλει να βρει ένα τρόπο να επαναφέρει τις δυνάμεις του, διαφορετικά η ζωή του δεν έχει κανένα νόημα. Νιώθω την απελπισία του και τη μοναξιά του, γιατί δε μπορεί να θυμηθεί γιατί δεν έλυσε αυτή την υπόθεση πριν 30 χρόνια. Ξέρει ότι απέτυχε αλλά δεν ξέρει γιατί και δε μπορεί να προχωρήσει».

Ο Χάτσερ επίσης θαυμάζει τους επιδέξιους χειρισμούς του μυθιστορήματος στη μετάβαση από το 1919 που το άλυτο μυστήριο οδήγησε τον Χολμς στη παραίτηση, στο 1947 που βρίσκεται τώρα. «Η τοποθέτηση της ιστορίας στο 1947 είναι ιδιοφυής, γιατί τότε ο Σέρλοκ είναι ένας ξεχασμένος ήρωας, αλλά τα flashback μας μεταφέρουν στις κλασικές ιστορίες του Σέρλοκ και του Γουάτσον με ιδιαίτερη δεξιότητα. Παρόλο που δε δηλώνεται ξεκάθαρα ο Χολμς επισκέπτεται τα συντρίμμια του μυαλού του όταν πηγαίνει στη Χιροσίμα, κι όταν επιστρέφει στην Αγγλία προσπαθεί να ξαναχτίσει τη ζωή του και τη μνήμη του. Πως επιστρέφει κανείς από τις στάχτες κι επανασυνδέεται με τη ζωή;»

Ο Κύριος Χολμς είναι η δεύτερη συνεργασία του σκηνοθέτη Μπιλ Κόντον με τον Ίαν ΜακΚέλεν, μετά το «Θεοί και δαίμονες» (Gods and Monsters). Και στις δύο ταινίες, κεντρικός ήρωας είναι ένας ηλικιωμένος άντρας που βρίσκει παρηγοριά σε ένα αγόρι στην ακμή της ψυχικής και σωματικής του υγείας. Ο Μπιλ Κόντον αναφέρει: «ο Ίαν κι εγώ πάντα θέλαμε να δουλέψουμε ξανά μαζί, αλλά ποτέ δε βρέθηκε κάτι που να θεωρήσω ότι πρέπει να του στείλω. Όταν διάβασα το κύριο Χολμς βρήκα την ευκαιρία που έψαχνα. Αστειευόμασταν συχνά για το πως στην προηγούμενη ταινία ο Ίαν όντας 50 υποδύθηκε ένα χαρακτήρα στα 70 του, και τώρα που είναι 70 υποδύεται το Χολμς στα 93 του. Έχω ένα θέμα να τον κάνω συνέχεια γηραιότερο απ’ ότι είναι στις ταινίες, οπότε λέγαμε ότι πια απομένει να του δώσω το ρόλο του Μαθουσάλα όταν θα είναι 90».

Ο Ίαν ΜακΚέλεν μαγεύτηκε από τη βραδύκαυστη ιδιοφυία της ιστορίας. «Είναι ένα μυστήριο, ένα θρίλερ» εξηγεί ο ηθοποιός. «Ο Σέρλοκ Χολμς είναι 93 και ζει ήσυχα φροντίζοντας τις μέλισσες του. Αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή».

Ο χαρακτήρας του Σέρλοκ Χολμς δεν υπήρξε ποτέ ξανά τόσο δημοφιλής. Οι ιστορίες του έχουν γίνει πρόσφατα κινηματογραφικές ταινίες και σειρές, εμβαθύνοντας στο χαρακτήρα του όσο ποτέ. Ο Ίαν ΜακΚέλεν δεν εκπλήσσεται: «ο κόσμος ιντριγκάρεται από την ιδιωτική ζωή των ντετέκτιβ. Ο Κόναν Ντόιλ μπορεί να το ξεκίνησε, αλλά το ενίσχυσε η Αγκάθα Κρίστι με τη Μις Μαρπλ και τον Πουαρό. Υπάρχουν αμέτρητα βιβλία για τους ντετέκτιβ και τα προσωπικά τους προβλήματα, που μπορεί να είναι αντίθετα με τη δημόσια εικόνα τους. Αυτό σίγουρα συμβαίνει με το Σέρλοκ, γι’ αυτό κι ο κόσμος γυρίζει συνεχώς σε εκείνον».

Στο πλευρό του ΜακΚέλεν βρίσκεται η Λόρα Λίνεϊ και ο πρωτοεμφανιζόμενος Μίλο Πάρκερ ως γιος της. «Η κυρία Μονρό δεν εργάζεται πολύ καιρό για τον κύριο Χολμς, αλλά είναι αρκετός ώστε να τον καταλάβει», λέει η Λίνεϊ. «Είναι χήρα με ένα πολύ νεαρό γιο. Η ταινία έχει τοποθετηθεί στην Αγγλία μεταπολεμικά, όταν γονείς και παιδιά συμπεριφέροταν πολύ διαφορετικά μεταξύ τους απ’ότι σήμερα. Θρηνεί ακόμα και κουβαλάει τα τραύματα του πολέμου που κόστισαν στη χώρα και την οικογένεια της. Ο γιος θυμάται αμυδρά τον πατέρα του που σκοτώθηκε σ’ αυτό τον πόλεμο και εκείνη προσπαθεί συνεχώς να τον προστατέψει από την αλήθεια. Η ζωή όμως δίπλα σε ένα γερασμένο Σέρλοκ Χολμς προκαλεί την περιέργεια του μικρού και οι δυο τους θα αναπτύξουν μια ιδιαίτερη σχέση».

Ο τρίτος χαρακτήρας, είναι ο Ρότζερ, ο δεκάχρονος γιος της κυρίας Μονρό. Η εύρεση του μικρού Ρότζερ ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για το Μπιλ Κόντον. «Τόσα πολλά από την ταινία εξαρτώνται στη σχέση των τριών χαρακτήρων. Ο Ρότζερ μαγεύεται από τον Χολμς και θέλει να του μοιάσει. Ο Μίλο Πάρκερ είναι πολύ φυσικός, κάτι που θέλεις οπωσδήποτε από ένα μικρό αγόρι ηθοποιό, αλλά ήταν και πολύ αποφασιστικός. Το μόνο μου άγχος ήταν πως ο μίκρος θα έβγαζε τον πόνο και την απώλεια αλλά ο Μίλο ήταν εξαιρετικός».
Το καστ των Βρετανών ηθοποιών συμπληρώνει ο Ιάπωνας Χιρογιούκι Σανάντα. «Φοβήθηκα αρχικά ότι μπορεί να είναι πολύ μικρός ο ρόλος για το Χίρο» λέει ο Κόντον. «Του ταίριαζε όμως τόσο πολύ, και είναι ένας ηθοποιός με κλασική παιδεία που δε του δίνεται συχνά η ευκαιρία να το δείξει. Ήταν τρομερό προνόμιο να ΄παρακολουθώ την άμεση χημεία και τον αλληλοσεβασμό που είχαν με το Ίαν- κάποιες σκηνές στην ταινία δε θα μπορούσαν να είχαν γίνει χωρίς την εκπληκτική δουλειά του Χίρο». 
«Είχαμε μαζί μας τον καλύτερο ηθοποιό για το ρόλο» συμπληρώνει ο ΜακΚέλεν. «Ο Χίρο πρόσθεσε τόσα στοιχεία στο ρόλο από την κουλτούρα και την εμπειρία του, που ένιωθε ότι ήμουν δίπλα στον πραγματικό Ουμεζάκι και όχι στον ηθοποιό που τον υποδυόταν».

Το καστ

Ίαν ΜακΚέλεν- ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ

Γεννημένος στην Αγγλία, ο 75χρονος πια Ίαν ΜακΚέλεν, αποφοίτησε από το Πανπιστήμιο του Cambridge University κι από το 1961 εργάζεται ασταμάτητα για το Βρετανικό Θέατρο. Έχει αποσπάσει για τις ερμηνείες του βραβεία Olivier για τα Macbeth (1976-78); The Alchemist (1977); Bent (1979); Wild Honey (1984) και Richard III (1990): Βραβεία Evening Standard για τα Coriolanus (1984) και Othello (1989) και Ειδική Μνεία για τη Συνεισφορά του στο Βρετανικό Θέατρο(2009).

Το 1981, απέσπασε όποιο βραβείο υπήρχε συμπεριλαμβανομένου ενός Tony για την παραγωγή του Broadway, Amadeus. To 1991 χρίστηκε ιππότης για τη συνολική συνεισφορά του στο θέατρο. Είναι συνιδρητής του Stonewall UK, που υπερασπίζεται ισάξια δικαιώματα για τους ομοφυλόφιλους. Το 2008 η ίδια η Βασίλισσα  τον διόρισε Εταίρο της Τιμής για τη συνεισφορά του στις τέχνες και τον αγώνα για ισότητα.

Ο Ίαν ΜακΚέλεν έχει τιμηθεί με περισσότερα από 50 Βραβεία για τις ερμηνείες που έχει δώσει στο περίπου μισό αιώνα της καριέρας του. Είναι παγκοσμίως αναγνωρίσιμος ως Magneto στις ταινίες X-Men και ως Γκάνταλφ στις τριλοφίες Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών και The Hobbit.

Έλαβε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ με την ερμηνεία του στην ταινία του Μπιλ Κόντον «Θεοί και δαίμονες» το 1998. Για την ερμηνεία του στο σανίδι ως Ριχάρδος Γ’ ονομάστηκε Ευρωπαίος Ηθοποιός για τη χρονιά 1996.

Στη μικρή οθόνη εμφανίζεται στη σειρά Vicious. Για τις ερμηνείες του υπήρξε πέντε φορές υποψήφιος για Βραβείο Emmy- πιο πρόσφατα για τα King Lear (2008) και Extras (2006).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του: www.mckellen.com.

Λόρα Λίνεϊ- ΚΥΡΙΑ ΜΟΝΡΟ

Η Λόρα Λίνεϊ είναι αμερικανίδα ηθοποιός για τον κινηματογράφο την τηλεόραση και το θέατρο. Υπήρξε τρεις φορές υποψήφια για Όσκαρ, τρεις φορές για Βραβείο Tony, μια για BAFTA, και πέντε φορές γιθα Χρυσή Σφαίρα. Έχει τιμηθεί με δύο Χρυσές Σφαίρες και τέσσερα Βραβεία Emmy.

Έχει εμφανιστεί σε πάρα πολλές παραγωγές του Broadway, με σημαντικότερες ίσως Time Times Still και Sight Unseen του Ντάνιελ Σάλιβαν, και την The Crucible του Άρθουρ Μίλερ, στο πλευρό του Λίαμ Νίσον.

Μίλο Πάρκερ- ΡΟΤΖΕΡ

Ο 12χρονος Μίλο Πάρκερ εκπαιδεύτηκε στη θεατρική εταιρία Youngblood κι έκανε το ντεμπούτο του Robot Overlords που θα κυκλοφορήσει το 2015.
Ακολούθησε ο πρωταγωνιστικός στο Ghosthunters: On Icy Trails του Τόμπι Μπάουμαν το οποίο επίσης θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2015.
Ο Κύριος Χολμς είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του.

Χιρογιούκι Σανάντα- ΚΥΡΙΟΣ ΟΥΜΕΖΑΚΙ

Ο Σανάντα ξεκίνησε την καριέρα του σε ηλικία 5 ετών, ενώ πολύ αργότερα απέσπασε το Βραβείο της Ιαπωνικής Ακαδημίας για το ρόλο του στο The Twilight Samurai. Η ταινία ήταν επίσης υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Έκανε αίσθηση στο αμερικανικό κοινό όταν πρωταγωνίστησε στο πλευρό του Τομ Κρουζ στο Ο τελευταίος Σαμουράι (The Last Samurai). Στην τηλεόραση,  εμφανίστησε στο Revenge, του ABC, και σε πολλά επεισόδια του Lost. Είναι ένας από τους ελάχιστους ηθοποιούς που συμμετείχε στο θίασο του Royal Shakespeare Company, και την παραγωγή του Βασιλιά Λιρ.
Ο Σανάντα έχει μαύρη ζώνη στο καράτε, γνωρίζει παραδοσιακούς ιαπωνικούς χορούς και ξιφομαχία.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ
ΜΠΙΛ ΚΟΝΤΟΝ

Ο Μπιλ Κόντον είναι αναγνωρισμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Δούλεψε με τον Ίαν ΜακΚέλεν για πρώτη φορά στην ταινία «Θεοί και Δαίμονες», που του χάρισε την πρώτη υποψηφιότητα για Βραβείο Όσκαρ, ενώ ο ίδιος ήταν υποψήφιος στην Κατηγρία Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου. Ο Κόντον έγραψε και σκηνοθέτησε και το «Ας Μιλήσουμε για το Σεξ» (Kinsey), με τους Λίαμ Νίσον και Λόρα Λίνεϊ, ενώ έλαβε τη δεύτερη υποψήφιοτητα του για Όσκαρ Σεναρίου για τη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του μιούζικαλ Chicago.
Η μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη της επιτυχίας του Broadway - Dreamgirls χάρισε στη Τζένιφερ Χάντσον μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου. Ο Κόντον έχει σκηνοθετήσει επίσης τα The Twilight Saga: Breaking Dawn Parts 1 and 2 και The Fifth Estate, με τους Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και Ντάνιελ Μπρουλ. Πρόσφατα σκηνοθέτησε την πρώτη του θεατρική παραγωγή Side Show.
Φιλμογραφία
Mr. Holmes - Ο Κύριος Χολμς (2015)                                   
The Fifth Estate - Ο Ανθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο (2013)                             
Breaking Dawn: Part 2 - Χαραυγή: Μέρος 2 (2012)                          
Breaking Dawn: Part 1 - Χαραυγή: Μέρος 1 (2011)                          
Dreamgirls (2006)                  
Kinsey - Kinsey: Ας Μιλήσουμε για το Σεξ (2004)   
The Devil and Daniel Webster - Οδηγός Ευτυχίας (2003) (Σενάριο)             
Chicago - Σικάγο (2002) (Σενάριο)
Gods and Monsters - Θεοί και Δαίμονες (1998)                   
Candyman: Farewell to the Flesh - Candyman: Αποχαιρετισμός στη Σάρκα (1995)
F/X2 - Θανάσιμες Ψευδαισθήσεις (1991) (Σενάριο)

Δεν υπάρχουν σχόλια: