Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2015

SIN CITY: Η ΚΥΡΙΑ ΘΕΛΕΙ ΦΟΝΟ (SIN CITY: A DAME TO KILL FOR) Από 11 Σεπτεμβρίου στους κιν/φους


 FRANK MILLER’S 
SIN CITY:
A DAME TO KILL FOR

(SIN CITY: Η ΚΥΡΙΑ ΘΕΛΕΙ ΦΟΝΟ)
(*Από το εικονογραφημένο μυθιστόρημα του Φρανκ Μίλλερ «Η Κυρία Θέλει Φόνο», Εκδόσεις Μαμούθ)
 των Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ & Φρανκ Μίλλερ
  Τζέσικα Άλμπα Τζος Μπρόλιν Ροζάριο Ντώσον Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ Έβα Γκριν
Στέισι Κιτς Πάουερς Μπουθ Τζέιμι Κινγκ Ρέι Λιόττα Τζέρεμι Πίβεν Τζέιμι Τσανγκ
Μίκυ Ρουρκ Lady Gaga & Μπρους Γουίλις
Διάρκεια: 102’

            Ο Φρανκ Μίλλερ και ο Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ συναντιούνται ξανά για να δώσουν ζωή στα εικονογραφημένα μυθιστορήματα στο Sin City: H κυρία θέλει φόνο.
Σε μια πόλη που δεν υπάρχει δικαιοσύνη, οι απεγνωσμένοι αναζητούν εκδίκηση και αδίστακτοι δολοφόνοι διασταυρώνονται στο διάσημο κλαμπ Pecos.  
Η ταινία ανοίγει με το “Just Another Saturday Night,” όπου ο Μαρβ (Μίκυ Ρουρκ) βρίσκει τον εαυτό του στη μέση μιας σφαγής και προσπαθεί να θυμηθεί τα γεγονότα που προηγήθηκαν.
Η ιστορία “The Long, Bad Night” , φέρνει το Τζόνι, έναν υπερόπτη τζογαδόρο (Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ) αντιμέτωπο με τον πιο αιμοσταγή κακό της Αμαρτωλής Πόλης,  το γερουσιαστή Ρόαρκ (Παόυερς Μπουθ). 
Η κεντρική ιστορία « Η Κυρία Θέλει Φόνο» (A Dame To Kill For), ακολουθεί τον Ντουάιτ ΜακΚάρθι (Τζος Μπρόλιν) στην τελική του αναμέτρηση με τη γυναίκα των ονείρων του, αλλά και χειρότερο εφιάλτη του, την Έιβα Λορντ (Έβα Γκριν).
Στον απόηχο της αυτοκτονίας του Τζον Χάρτιγκαν (Μπρους Γουίλις), η ταινία κλείνει με τοNancys Last Dance" και την ορκισμένη για εκδίκηση Νάνσυ Κάλλαχαν (Τζέσικα Άλμπα).

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΠΟΛΗ

            Όταν άνοιξε η Αμαρτωλή Πολή (Sin City) τον Απρίλιο του 2005, έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία διεθνώς. Για πρώτη φορά στην ιστορία του κινηματογράφου, μια ταινία γυριζόταν εξ ολοκλήρου σε πράσινη οθόνη, κι έφερνε με τέτοια οπτική τελειότητα ένα εικονογραφημένο μυθιστόρημα στη μεγάλη οθόνη. Ισχυρές γυναίκες, ελαττωματικοί ήρωες, άθλιοι κακοποιοί –όλοι συνέβαλλαν στην άμεση απαίτηση του κοινού για σίκουελ.
            Οι σκηνοθέτες συμφώνησαν ότι αν το έκαναν, θα έπρεπε να είναι ακόμα πιο τολμηρό εμφανισιακά.
Κάποιες από τις ιστορίες της δεύτερης ταινίας είναι πρίκουελ αυτών της πρώτης. Χαρακτήρες που έχουν πεθάνει στο Sin City, όπως ο Μαρβ, η Γκόλντι και ο Χάρντιγκαν επιστρέφουν στην οθόνη. Προσπαθώντας να εξηγήσει το χρονοδιάγραμμα ο Μίλλερ αναφέρει: «Έχω την τάση να παίζω με το χρόνο στα βιβλία μου, όπως και τώρα στην ταινία. Μεταφέρομαι από μία χρονική στιγμή στην άλλη αφήνοντας την αίσθηση ότι οι ήρωες επιστρέφουν στη ζωή, ενώ το μόνο που έχω κάνει είναι να γυρίσω πίσω στο χρόνο.»
            Οι δύο σκηνοθέτες συμφώνησαν πολύ γρήγορα ότι η κεντρική τους ιστορία θα είναι το «Η Κυρία Θέλει Φόνο». Όχι μόνο φέρνει πάλι κοντά τους αγαπημένους χαρακτήρες της Αμαρτωλής Πόλης, αλλά μας συστήνει κι ένα από τα πιο διαβολικά του πλάσματα: την πανέμορφη και θανάσιμη Έιβα Λορντ.
Χρονολογικά, λαμβάνει χώρα πριν το The Big Fat Kill (από την πρώτη ταινία) και μας εξηγεί πως ο Ντουάιτ απέκτησε ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο.
            Ο Μίλλερ σχολιάζει, «Χτισμένη γύρω από το τραγικό ρομάντζο ενός άντρα και του έρωτα της ζωής του, είναι μια ιστορία που περιέχει μεγάλες δόσεις προδοσίας, σκοτάδι κι ενοχές...  Όλα τα υπέροχα συστατικά του φιλμ νουάρ. Είναι μια ιστορία για την οποία είμαι περήφανος, και αρέσει πολύ και στον Ρόμπερτ
            Ιδιαίτερα πιστοί στα βιβλία στο πρώτο μέρος, οι Ροντρίγκεζ και Μίλλερ αποφάσισαν να προσθέσουν νέες ιστορίες στη δεύτερη ταινία. Ο Ροντρίγκεζ εξηγεί «Η πρώτη ταινία ήταν καθαρή «μετάφραση» των βιβλίων στη μεγάλη οθόνη. Στη δεύτερη σκεφτήκαμε «Ας τους δώσουμε μια έκπληξη! Κάτι ώστε να μη μπορούν να διαβάσουν απλά το βιβλίο και να ξέρουν τι θα γίνει.»»
            Μία από τις νέες ιστορίες, το The Long, Bad Night,” αφορά το νεαρό τζογαδόρο Τζόνι (Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ). Επιστρέφει στην Αμαρτωλή Πόλη για να δοκιμάσει την τύχη του στο πόκερ απέναντι στο Γερουσιαστή Ρόαρκ. Η δεύτερη νέα ιστορία Nancys Last Dance,” ακολουθεί το «Αυτός ο σάπιος μπάσταρδος», και είναι η ιστορία της εξωτικής χορεύτριας Νάνσυ και η σχέση της με το σωτήρα της Τζον Χάρτιγκαν. Το σίκουελ είναι τέσσερα χρόνια μετά την αυτοκτονία του Χάρτιγκαν. Γεμάτη οργή και θλίψη θέλει να εκδικηθεί και δε θα σταματήσει πουθενά.

ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ

            Η παραγωγή του SIN CITY: Η κυρία θέλει φόνο, ξεκίνησε το 2012, οχτώ χρόνια μετά τα γυρίσματα του πρώτου μέρους στο Τέξας.
Το να συντονίσεις τα προγράμματα δώδεκα βασικών ηθοποιών δεν είναι εύκολη υπόθεση, και ο Ροντρίγκεζ αναγκάστηκε να γυρίσει πολλές ομαδικές σκηνές με μεμονωμένους ηθοποιούς. Με λίγα λόγια, πολλοί ηθοποιοί που εμφανίζονται μαζί, δε σημαίνει απαραίτητα ότι βρισκόντουσαν όντως μαζί στα γυρίσματα.
            Παρόλο που η Τζέσικα Άλμπα συνεργάστηκε πολλές φορές με το Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ από την πρώτη ταινία, ένοιωθε διαφορετικά όταν γυρνούσε για το σίκουελ: “Νοιώθω πολύ πιο άνετα ως ηθοποιός και ως γυναίκα. Κατά κάποιο τρόπο, μπορώ να πω πως δε φοβάμαι, όπως φοβόμουν στην πρώτη ταινία
            Ο Μίκι Ρουρκ μιλάει ειλικρινά για τα προσθετικά που βάζει στο πρόσωπο του: «Δε μου αρέσει να κάθομαι στην καρέκλα του μακιγιάζ για περισσότερο από δέκα λεπτά, αλλά εδώ χρειαζόμουν μία ώρα για να μπουν τα προσθετικά κι άλλη μισή για να αφαιρεθούν. Παρόλα αυτά πηγαίνω με ιδιαίτερο ενθουσιασμό για δουλειά. Ανυπομονώ να βρεθώ στο σετ με ένα σκηνοθέτη που εκτιμώ και αγαπώ, και ξέρω ότι αισθάνεται το ίδιο για μένα, οπότε τα δίνω όλα.»
            Η Ροζάριο Ντώσον, συγκρίνει τα συναισθήματα που έχει τώρα με αυτά που είχε πριν 9 χρόνια: «Ο ενθουσιασμός δεν είναι καθόλου αμείωτος. Μπορεί να υποδύομαι τον ίδιο χαρακτήρα αλλά υπάρχει όλη αυτή η νέα δύναμη που με συναρπάζει!»
           
            Η πρώτη που έφτασε στα γυρίσματα ήταν η Τζέιμι Κινγκ που παίζει τις δίδυμες πόρνες Γουέντι και Γκόλντι. «Νοιώθω μια νοσταλγία να βρίσκομαι εδώ και να δουλεύω με το Ρόμπερτ και τον Φρανκ. Είναι τρομερή ευτυχία να μπορώ να υποδυθώ και πάλι αυτούς τους χαρακτήρες με διαφορετικό τρόπο.»
           
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ

            Τα νέα μέλη του καστ περιλαμβάνουν τους Τζος Μπρόλιν, Τζέρεμι Πίβεν και Lady Gaga.  Επίσης, φίλους και ηθοποιούς που θαύμαζε για χρόνια ο Ροντρίγκεζ, όπως οι Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, Ρέι Λιότα, Στέισι Κιτς και Κρίστοφερ Μελόνι. Η Έβα Γκριν θάμπωσε τους δύο σκηνοθέτες με την ερμηνεία της στο σίκουελ των 300. Κάποιοι ρόλοι ωστόσο δόθηκαν σε νέα πρόσωπα, όπως αυτός του Μανούτ, που τον υποδυόταν ο Μάικλ Κλαρκ Ντάνκαν και της Μίχο, που υποδυόταν η Ντέβον Αόκι. Οι σκηνοθέτες επέλεξαν για τους ρόλους τους τους Ντένις Χέισμπερτ και Τζέιμι Τσανγκ αντίστοιχα.
            Πολλές φορές ο Ροντρίγκεζ διαλέγει ηθοποιούς για ρόλους διαφορετικούς από αυτούς που τους έχουμε συνηθίσει. Αυτό συνέβη με τον Κρίστοφερ Λόιντ, που υποδύεται τον Κρόνινγκ, τον εθισμένο στα ναρκωτικά γιατρό του “The Long, Bad Night.” Ο ίδιος θυμάται, «Διάβασα το σενάριο και λάτρεψα το ρόλο. Δεν ξέρω αν εγώ θα φανταζόμουν τον εαυτό μου ως Κρόνινγκ, αλλά χάρηκα που ο Ρόμπερτ το έκανε.»  
            Η Lady Gaga, κάνει τη δεύτερη εμφάνιση της σε ταινία του Ροντρίγκεζ, μετά το ρόλο της ως La Chameleon στο MACHETE KILLS. Αυτή τη φορά, είναι η σερβιτόρα Μπέρτα του “The Long, Bad Night.” Η Gaga εξηγεί: «Συζυτούσαμε με το Ρόμπερτ για διάφορους ρόλους, κι έτυχε ένα βράδυ να παίζω στο Χιούστον. Μου τηλεφώνησε και με ρώτησε αν μπορώ να βρίσκομαι στο σετ την επόμενη μέρα. Χρειαζόταν ένα κορίτσι από τη Νέα Υόρκη και ο ρόλος ήταν ιδανικός για μένα.»
ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ
ΜΑΡΒ
            Ο χαρακτήρας που εμφανίζεται και στα τέσσερα μέρη του Η κυρία Θέλει Φόνο είναι ο Μαρβ. Παρόλο που είναι ένας ήρωας με ανεξέλεγκτο ταμεπραμέντο, ο Μαρβ θα έκανε τα πάντα για τους φίλους του, και είναι ιδιαίτερα προστατευτικός με τις γυναίκες και ειδικά με τη Νάνσυ.
            Ο Φρανκ Μίλλερ σχολιάζει: «Ο Μαρβ είναι το άτομο που όλοι θεωρούν ότι είναι τρέλος, εξαιτίας του τρόπου που συμπεριφέρεται. Αυτό που πραγματικά είναι, είναι ένας άντρας που γεννήθηκε στη λάθος χιλιετία.  Θα μπορούσε να είναι Ρωμαίος μονομάχος και ο κόσμος να τον τιμάει, αλλά είναι απλά ένας απροσάρμοστος που συχνάζει στα μπαρ και σπάει τα μούτρα του κόσμου,αναζητώντας ωστόσο τη δικαιοσύνη σε κάθε του βήμα
Ο Ρουρκ αναφέρει «Είναι ο χαρακτήρας που θα κάνει το κοινό συχνά να αναρωτηθεί αν τον συμπαθεί πραγματικά, αν είναι τρελός. Ο Μαρβ δε σκέφτεται τις συνέπειες, δε βλέπει ολόκληρη την εικόνα- ζει απλά για τη στιγμή.»     

ΝΑΝΣΥ ΚΑΛΛΑΧΑΝ
            Στο πρώτο SIN CITY, ο έρωτας της Νάνσυ, Τζον Χάρτιγκαν τη σώζει δύο φορές από βέβαιο θάνατο και τελικά αυτοκτονεί για να τη σώσει και μία τρίτη φορά. Το  Nancys Last Dance,”είναι η ιστορία του πως αντιμετωπίζει τα γεγονότα αυτά, και σηματοδοτεί την πρώτη αφήγηση με γυναικεία φωνή.
            Ο Μίλλερ λέει «Σε αυτή την ιστορία κατανοούμε το βάθος της θλίψης και της αυτοπεριφρόνησης της Νάνσυ. Στην προήγουμενη ιστορία ήταν χορεύτρια γιατί το αγαπούσε. Τώρα νοιώθει σα μαριονέτα που ξανάβει τους άντρες. Είναι ένα πλάσμα με πολύ ισχυρούς εσωτερικούς δαίμονες, και πρέπει να παλέψει με αυτούς και να βρει και το δρόμο για τη δικαιοσύνη που τόσο επιθυμεί
            Η Τζέσικα Άλμπα μιλάει για την αναβίωση της Νάνσυ «Ο Φρανκ, ο Ρόμπερτ κι εγώ, μιλάμε για αυτή την ιστορία από τη στιγμή που τέλειωσε το πρώτο Sin City. Δε θα αναγνωρίσετε τη Νάνσυ του τότε. Μου φαίνεται συναρπαστικό να βλέπεις ένα χαρακτήρα ήρεμο και αφελές να μετατρέπεται σε πολεμιστή.»
                        Ο Ροντρίγκεζ προσθέτει «Είναι ο χαρακτήρας που έχει αλλάξει περισσότερο από όλους. Ήταν ένα αθώο κορίτσι κι έχει γίνει ένας γνήσιος χαρακτήρας της αμαρτωλής πολής. Είμαστε όλοι πολύ περήφανοι για ό,τι έκανε, κάτι που θα φρικάρει τον κόσμο. Εννοώ είναι πολύ κουλ.»  

ΤΖΟΝΥ
            Το A Long, Bad Night επικεντρώνεται στο Τζόνι, ένα παντελώς νέο χαρακτήρα, ο οποίος δεν υπάρχει και σε κανένα εικονογραφημένο μυθιστόρημα, αλλά ο Μίλλερ δημιούργησε για την ταινία.
            Ο Γκόρντον Λέβιτ σχολιάζει «Ο Τζόνι υπήρχε στο σενάριο αλλά όχι σε σκίτσο, οπότε δεν είχε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Είναι το όνειρο κάθε ηθοποιού να δουλεύει με τόσο συνεργάσιμους σκηνοθέτες, τόσο ανυπόμονους να ακούσουν τι έχω να προτείνω για την ανάπτυξη του χαρακτήρα
            Ο Μίλλερ δηλώνει «Ο Τζόζεφ, όπως όλοι οι άριστοι ηθοποιοί, διδάσκουν το σκηνοθέτη και το σεναριογράφο με την ερμηνεία που δίνουν στα γεγονότα. Εξαιτίας της συνεισφοράς του, κατάφερα να γράψω διαλόγους που ήταν πιο δυνατοί και συναισθηματικοί

ΓΕΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ ΡΟΑΡΚ
Ο πιο ισχυρός άντρας στην αμαρτωλή πόλη, εμφανίζεται στα “The Long, Bad Night” και “Nancys Last Dance” .
            Στο πρώτο μέρος, ο γερουσιαστής ήταν ο πατέρας του κατα συρροήν δολοφόνου Ρόαρκ Τζ. που απήγαγε τη Νάνσυ όταν ήταν 11 χρονών. Ο Μπουθ αναφέρει για τη Νάνσυ «Ο γερουσιαστής είναι λίγο μπερδεμένος με τη Νάνσυ, στην πρώτη ταινία ήταν πολύ μικρή, αλλά τώρα έχει ωριμάσει, είναι γοητευτική και η συμπεριφορά του εγείρει ερωτήματα.  Καταλαβαίνει ότι εκείνη προσπαθεί να εισχωρήσει στον κόσμο του, κι αποφασίζει να παίξει μαζί της λίγο

ΝΤΟΥΑΪΤ
            Ο πρωταγωνιστής του Η Κυρία Θέλει Φόνο, είναι ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Ντουάιτ, που υποδύεται ο Τζος Μπρόλιν. Όπως το πρίκουελ του “The Big Fat Kill,”η ιστορία αφορά το πως ο Ντουάιτ έφτασε να αλλάξει πλήρως το πρόσωπο του.
Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, η Έιβα είχε αφήσει το Ντουάιτ για να παντρευτεί έναν από τους πλουσιότερους άντρες της Αμαρτωλής Πόλης.  Συντετριμμένος ο Ντουάιτ, ξεσπά σε αυτό που αποκαλεί «αφήνω το τέρας ελεύθερο».
Ο Μίλλερ εξηγεί «Ο Ντουάιτ είναι μια πολύ μεταφορική φιγούρα. Είναι ο χαρακτήρας που μεταβάλλεται περισσότερο από όλους στο Sin City. Όταν το πρωτοσυναντάμε, έχει μόλις βγει από μια τραγική σχέση και προσπαθεί να ενώσει τα κομμάτια της ζωής του. Μόλις συνέρχεται, η γυναίκα των ονείρων του εμφανίζεται ξανά, και τότε ξεκινούν οι αληθινοί μπελάδες». 

ΕΪΒΑ ΛΟΡΝΤ
            Η Έιβα Λορντ είναι η κλασική «φεμ φατάλ». Οι άντρες είναι πρόθυμοι να κάνουν ό,τι εκείνη επιθυμεί ανεξαρτήτως των συνεπειών. Η Έβα Γκριν μιλά για το χαρακτήρα της «Η Έιβα έχει τόσα πολλά πρόσωπα. Είναι μια αθώα κοπέλα σε κίνδυνο, είναι μια θεά, είναι μια σέξι γυναίκα, είναι θανάσιμη. Ως ηθοποιός, είναι μια υπέροχη πρόκληση για εμένα».
            Ο Φρανκ Μίλλερ αναφέρει την Έιβα Λορντ ως «Το όνειρο κάθε άντρα, και ο χειρότερος εφιάλτης του». Για την επιλογή της Έβα Γκριν, σχολιάζει «Είναι σίγουρα μια κυρία για την οποία θα σκότωνες».

ΜΙΧΟ
            Η μικρή θανάσιμη Μίχο, είναι ένας από τους αγαπημένους χαρακτήρες του Μίλλερ. Δε μιλάει ποτέ και οι εχθροί της δε νοιώθουν το σπαθί της παρά μόνο όταν είναι πια αργά. Αρχικά τη Μίχο ερμήνευσε η Ντέβον Αόκι, η οποία έγκυος στο δεύτερο παιδί της. δε μπόρεσε να επιστρέψει. Ο Ροντρίγκεζ θυμάται «Συναντήσαμε την Τζέιμι Τσανγκ και ταίριαξε άμεσα στο ρόλο σα να ζούσε με αυτόν για χρόνια».
            Μεγάλη φαν της Αμαρτωλής Πόλης η ίδια η Τσανγκ ανακαλεί « Όταν με καλέσανε η πρώτη μου ερώτηση ήταν για τη Ντέβον. Είναι δύσκολο να αντικατασταθεί. Μου αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση αλλά δέχτηκα με μεγάλο ενθουσιασμό».

ΡΟΜΠΕΡΤ ΡΟΝΤΡΙΓΚΕΖ
Φιλμογραφία
Sin City: A Dame to Kill For - Αμαρτωλή Πόλη: Η Κυρία Θέλει Φόνο (2014)        
Machete Kills - Machete: Η Επιστροφή (2013)             
Spy Kids: All the Time in the World in 4D - Spy Kids 4: Το Τέλος του Χρόνου (2011)         
Machete (2010)   Παραγωγός                            
Shorts - Μικροί Μπελάδες (2009)                    
Planet Terror (2007)         
Sin City - Αμαρτωλή Πόλη (2005)    
The Adventures of Sharkboy and Lavagirl 3-D - Οι Απίθανες Περιπέτειες του Shark Boy και της Lava Girl (2005)
Once Upon a Time in Mexico - Κάποτε στο Μεξικό (2003)
Spy Kids 3-D: Game Over - Τρισδιάστατοι Κατάσκοποι (2003) 
Spy Kids 2: Island of Lost Dreams - Μίνι Πράκτορες 2: Το Νησί των Χαμένων Ονείρων (2002)
Spy Kids - Μίνι Πράκτορες (2001)                   
The Faculty - Η Εισβολή (1998)       Μοντάζ                  
From Dusk Till Dawn - Από το Σούρουπο ως την Αυγή (1996)                   
Desperado - Ντεσπεράντο (1995)    
Four Rooms - Τέσσερα Δωμάτια (1995)          
El Mariachi - Ελ Μαριάτσι (1992)

ΦΡΑΝΚ ΜΙΛΛΕΡ
Φιλμογραφία
Sin City: A Dame to Kill For - Αμαρτωλή Πόλη: Η Κυρία Θέλει Φόνο (2014)
The Spirit (2008)
Sin City - Αμαρτωλή Πόλη (2005)

Δεν υπάρχουν σχόλια: